Ders Çalışma Planlaması Nasıl Yapılır

• Planlamaya başlamadan önce odaklanma sürenizi belirleyin. Bu durum kişiden kişiye değişmektedir. Bazı öğrenciler hiç kalkmadan 1- 1,5 saat çalışabiliyorken, bazıları 30 dakikada odaklanmayı kaybedebilmektedir. Dolayısıyla her öğrencinin planlaması aynı olmayacaktır.
• Ders arası molaları çok uzun veya çok kısa tutulmamalıdır. 15- 20 dakika gibi aralar yeterli olacaktır.
• Günlük kaç dersten çalışma yapılacağına karar verilmelidir. Her gün her dersten soru çözmek yerine sadeleştirme yapılmalıdır. Bir günde 3 dersten fazla çalışma yapmak tavsiye edilmemektedir. Hem yorgunluğu, hem de bıkkınlığı önleme adına planlama bir sayısal, bir sözel şeklinde yapılabilir.
• Planlama yaparken çalışma yapacağınız konuya da dikkat ediniz. Bazı konular daha kısa sürede biterken bazı konular daha uzun süre alabilmektedir.
• Her konu için belirli soru kotaları belirlenmelidir. Amaç soru çözmek değil konuyu anlamaktır. Soru çözümü bittikten sonra kısaca düşünün, konuyu ne derecede anlayıp anlamadığınızı belirmeye çalışınız.
• Alanınız ne olursa olsun her güne paragraf çözümü koymayı unutmayınız. Paragraf çözmek sadece paragraf sorularını çözmemize yardım etmez. Diğer tüm ders ve konular için de beynimizi çalıştırır.
• Sınavı bitirmede süre sıkıntısı yaşıyorsanız bir müddet sonra soru çözerken süre tutup hızınızı kontrol altına almayı deneyebilirsiniz.
• Her gün aynı sürede ders çalışıyor ve soru çözüyor olsak bile bir müddet sonra günlük çözdüğümüz soruların artması gerekir, çünkü her gün soru çözmek bizi hızlandıracaktır.
• Her gün çalışmamızın bir bölümünü tekrarlara ayırmalıyız. İşlediğimiz konuları pekiştirmeden ve zihnimize tam yerleştirmeden geçersek bu konularla ilgili soruları bazı denemelerde çözebilirken bazılarında çözemediğimizi ve netlerimizin artmadığını göreceğiz.
• Planlamamızda kitap okuma mutlaka olmalıdır. Okuyacağımız kitap bizim kelime dağarcığımızı genişletecek türden olmalı, günlük sokak ağzıyla yazılmış kitaplar tercih edilmemelidir.